+ All Categories
Home > Marketing > Petra Plimlová: Základy výkonnostní PPC reklamy

Petra Plimlová: Základy výkonnostní PPC reklamy

Date post: 15-Jul-2015
Category:
Upload: h1cz
View: 1,443 times
Download: 2 times
Share this document with a friend
46
Factory Office Center, Rozkošného 5, Praha 5, 150 00 Telefon: +420 234 299 800 Fax: +420 234 299 801 Email: [email protected] JEDNIČKA V INTERNETOVÉM PORADENSTVÍ A VÝKONNOSTNÍM MARKETINGU První středa s H1.cz Základy výkonnostní PPC reklamy Petra Plimlová
Transcript
Page 1: Petra Plimlová: Základy výkonnostní PPC reklamy

Factory Office Center, Rozkošného 5, Praha 5, 150 00Telefon: +420 234 299 800 Fax: +420 234 299 801 Email: [email protected]

JEDNIČKA V INTERNETOVÉM PORADENSTVÍA VÝKONNOSTNÍM MARKETINGU

První středa s H1.cz

Základy výkonnostní PPC reklamy

Petra Plimlová

Page 2: Petra Plimlová: Základy výkonnostní PPC reklamy

Factory Office Center, Rozkošného 5, Praha 5, 150 00Telefon: +420 234 299 800 Fax: +420 234 299 801 Email: [email protected]

JEDNIČKA V INTERNETOVÉM PORADENSTVÍA VÝKONNOSTNÍM MARKETINGU

Tři věci, které vás chci dnes naučit

Jak přemýšlet nad strategií PPC kampaní

Jak vytvořit správnou strukturu kampaní

Jak dosahovat optimalizací lepších výsledků

Page 3: Petra Plimlová: Základy výkonnostní PPC reklamy

Factory Office Center, Rozkošného 5, Praha 5, 150 00Telefon: +420 234 299 800 Fax: +420 234 299 801 Email: [email protected]

JEDNIČKA V INTERNETOVÉM PORADENSTVÍA VÝKONNOSTNÍM MARKETINGU

Co je to vlastně to PPC• PPC = pay per click, platba za proklik

• PPC reklama – PPC systémy

AdWords – Google Sklik – Seznam

Složitější Jednodušší

Více možností cílení Méně možností

Více typů reklamy

• PPC fungují na principu aukce

• Soutěž CPC v reálném čase, která ovlivňuje, zda se inzerce zobrazí

Page 4: Petra Plimlová: Základy výkonnostní PPC reklamy

Factory Office Center, Rozkošného 5, Praha 5, 150 00Telefon: +420 234 299 800 Fax: +420 234 299 801 Email: [email protected]

JEDNIČKA V INTERNETOVÉM PORADENSTVÍA VÝKONNOSTNÍM MARKETINGU

Jak to celé funguje

Klíčová slova v PPC systému

Shoda?(volná/frázová/přesná)

Aukce a výpočet pozice

Zobrazení inzerátu

Proklik na inzerát

Výpočet skutečné CPC

Page 5: Petra Plimlová: Základy výkonnostní PPC reklamy

Factory Office Center, Rozkošného 5, Praha 5, 150 00Telefon: +420 234 299 800 Fax: +420 234 299 801 Email: [email protected]

JEDNIČKA V INTERNETOVÉM PORADENSTVÍA VÝKONNOSTNÍM MARKETINGU

Kde se PPC reklama zobrazuje

Page 6: Petra Plimlová: Základy výkonnostní PPC reklamy

Factory Office Center, Rozkošného 5, Praha 5, 150 00Telefon: +420 234 299 800 Fax: +420 234 299 801 Email: [email protected]

JEDNIČKA V INTERNETOVÉM PORADENSTVÍA VÝKONNOSTNÍM MARKETINGU

A co 12. pozice?

Page 7: Petra Plimlová: Základy výkonnostní PPC reklamy

Factory Office Center, Rozkošného 5, Praha 5, 150 00Telefon: +420 234 299 800 Fax: +420 234 299 801 Email: [email protected]

JEDNIČKA V INTERNETOVÉM PORADENSTVÍA VÝKONNOSTNÍM MARKETINGU

Musím tedy být vždy na TOP pozici?

• Nikoliv

• Hlavní výhodou PPC je měřitelnost

• Umění dobrého PPC specialisty tkví v efektivní správě a pozic, které dávají největší smysl vzhledem k cílům

Page 8: Petra Plimlová: Základy výkonnostní PPC reklamy

Factory Office Center, Rozkošného 5, Praha 5, 150 00Telefon: +420 234 299 800 Fax: +420 234 299 801 Email: [email protected]

JEDNIČKA V INTERNETOVÉM PORADENSTVÍA VÝKONNOSTNÍM MARKETINGU

Jak se dostat na první stránku vyhledávání

• Pozici si nelze koupit ani garantovat! Opravdu ne…

Pozice inzerátu = max. CPC * kvalita

Page 9: Petra Plimlová: Základy výkonnostní PPC reklamy

Factory Office Center, Rozkošného 5, Praha 5, 150 00Telefon: +420 234 299 800 Fax: +420 234 299 801 Email: [email protected]

JEDNIČKA V INTERNETOVÉM PORADENSTVÍA VÝKONNOSTNÍM MARKETINGU

Kvalita

AdWords – skóre kvality

Složky skóre kvality

CTR

Relevance

CílováURL

Sklik – COEC

COEC = clicks over expectedclicks

Relevance

+ nezveřejněné faktory kvality

Page 10: Petra Plimlová: Základy výkonnostní PPC reklamy

Factory Office Center, Rozkošného 5, Praha 5, 150 00Telefon: +420 234 299 800 Fax: +420 234 299 801 Email: [email protected]

JEDNIČKA V INTERNETOVÉM PORADENSTVÍA VÝKONNOSTNÍM MARKETINGU

Inzerent Max CPC Skóre kvality

Hodnocení Pozice

A 5 Kč 6 5*6 = 30 2.

B 6 Kč 4 6*4 = 24 3.

C 4 Kč 9 4*9 = 36 1.

Výpočet pozice - příklad

● Čím vyšší hodnocení, tím vyšší pozice

Page 11: Petra Plimlová: Základy výkonnostní PPC reklamy

Factory Office Center, Rozkošného 5, Praha 5, 150 00Telefon: +420 234 299 800 Fax: +420 234 299 801 Email: [email protected]

JEDNIČKA V INTERNETOVÉM PORADENSTVÍA VÝKONNOSTNÍM MARKETINGU

Inzerent Max CPC(Kč)

Skóre kvality

Hodnocení Pozice Skutečná CPC(Kč)

C 4 9 4*9 = 36 1. 30/9+0,2 = 3,53

A 5 6 5*6 = 30 2. 24/6+0,2 = 4,2

B 6 4 6*4 = 24 3. 20/4+0,2 = 5,2

Výpočet skutečné ceny za proklik

● Hodnocení inzerátu o pozici níž se vydělí skóre kvality a k výsledku se přičte min. částka pro udržení pozice

● Tj. čím vyšší skóre kvality, tím nižší cena

Page 12: Petra Plimlová: Základy výkonnostní PPC reklamy

Factory Office Center, Rozkošného 5, Praha 5, 150 00Telefon: +420 234 299 800 Fax: +420 234 299 801 Email: [email protected]

JEDNIČKA V INTERNETOVÉM PORADENSTVÍA VÝKONNOSTNÍM MARKETINGU

Strategie PPC kampaní

Page 13: Petra Plimlová: Základy výkonnostní PPC reklamy

Factory Office Center, Rozkošného 5, Praha 5, 150 00Telefon: +420 234 299 800 Fax: +420 234 299 801 Email: [email protected]

JEDNIČKA V INTERNETOVÉM PORADENSTVÍA VÝKONNOSTNÍM MARKETINGU

Strategie je cesta k dosažení cílů

K vytvoření strategie je nutno znát:

1. Co chcete inzerovat, co je váš produkt

2. Cíle kampaní

3. Cílová skupina

4. Dostupný rozpočet

Page 14: Petra Plimlová: Základy výkonnostní PPC reklamy

Factory Office Center, Rozkošného 5, Praha 5, 150 00Telefon: +420 234 299 800 Fax: +420 234 299 801 Email: [email protected]

JEDNIČKA V INTERNETOVÉM PORADENSTVÍA VÝKONNOSTNÍM MARKETINGU

Základní cíle PPC kampaní

1. Výkon v podobě konverzí

• Podíl nákladů na obratu – PNO

• Max. cena za konverzi – max. CPA

2. Návštěvnost

• Maximalizace návštěvnosti při max. stropu CPC

• Maximalizace návštěvnosti při daném rozpočtu

3. Branding/uvedení nového produktu

• Zvýšení povědomí o produktu/značce

• Počet zobrazení, cena za proklik a další

Page 15: Petra Plimlová: Základy výkonnostní PPC reklamy

Factory Office Center, Rozkošného 5, Praha 5, 150 00Telefon: +420 234 299 800 Fax: +420 234 299 801 Email: [email protected]

JEDNIČKA V INTERNETOVÉM PORADENSTVÍA VÝKONNOSTNÍM MARKETINGU

Možnosti inzerce

● Známe cíle, cílovou skupinu, rozpočet…

● Jaké máme ale možnosti inzerce?

Vyhledávání

Mobilní aplikace

Page 16: Petra Plimlová: Základy výkonnostní PPC reklamy

Factory Office Center, Rozkošného 5, Praha 5, 150 00Telefon: +420 234 299 800 Fax: +420 234 299 801 Email: [email protected]

JEDNIČKA V INTERNETOVÉM PORADENSTVÍA VÝKONNOSTNÍM MARKETINGU

Tradiční textová reklama ve vyhledávání

Page 17: Petra Plimlová: Základy výkonnostní PPC reklamy

Factory Office Center, Rozkošného 5, Praha 5, 150 00Telefon: +420 234 299 800 Fax: +420 234 299 801 Email: [email protected]

JEDNIČKA V INTERNETOVÉM PORADENSTVÍA VÝKONNOSTNÍM MARKETINGU

Bannerová a textová reklama v obsahových sítích

Page 18: Petra Plimlová: Základy výkonnostní PPC reklamy

Factory Office Center, Rozkošného 5, Praha 5, 150 00Telefon: +420 234 299 800 Fax: +420 234 299 801 Email: [email protected]

JEDNIČKA V INTERNETOVÉM PORADENSTVÍA VÝKONNOSTNÍM MARKETINGU

Reklama na YouTube

Page 19: Petra Plimlová: Základy výkonnostní PPC reklamy

Factory Office Center, Rozkošného 5, Praha 5, 150 00Telefon: +420 234 299 800 Fax: +420 234 299 801 Email: [email protected]

JEDNIČKA V INTERNETOVÉM PORADENSTVÍA VÝKONNOSTNÍM MARKETINGU

Kampaň Google Nákupy

Page 20: Petra Plimlová: Základy výkonnostní PPC reklamy

Factory Office Center, Rozkošného 5, Praha 5, 150 00Telefon: +420 234 299 800 Fax: +420 234 299 801 Email: [email protected]

JEDNIČKA V INTERNETOVÉM PORADENSTVÍA VÝKONNOSTNÍM MARKETINGU

Další formy PPC reklamy1. Bannerová a textová reklama v mobilních aplikacích

2. AdWords interaktivní formáty (spojení banner + video) apod.

3. Gmail Sponsored Promotions - GSP

4. Další…

Page 21: Petra Plimlová: Základy výkonnostní PPC reklamy

Factory Office Center, Rozkošného 5, Praha 5, 150 00Telefon: +420 234 299 800 Fax: +420 234 299 801 Email: [email protected]

JEDNIČKA V INTERNETOVÉM PORADENSTVÍA VÝKONNOSTNÍM MARKETINGU

Strategie - jaké jsou možnosti?

Vyhledávání

Aktivní poptávka

Vysoký výkon

X Neúměrně drahá CPC

X Zakázané produkty(zbraně, tabák)

X Neznámé zboží, novinky

Obsahové sítě

Vhodné pro vyvolání poptávky

Uvedení nových produktů

X Zakázané produkty

X Typicky nižší výkon než vevyhledávání

Page 22: Petra Plimlová: Základy výkonnostní PPC reklamy

Factory Office Center, Rozkošného 5, Praha 5, 150 00Telefon: +420 234 299 800 Fax: +420 234 299 801 Email: [email protected]

JEDNIČKA V INTERNETOVÉM PORADENSTVÍA VÝKONNOSTNÍM MARKETINGU

Jaké máte možnosti?Vyhledávání● Brandová kampaň ve

vyhledávání – nízké CPC, vysoký výkon

● Produktová kampaň –mnoho slov, nízká hledanost

● Kampaň na kategorie● Kampaň cílená na

konkurenci – vysoké CPC, nízký provoz

● Obecná kampaň – velká konkurence, velký provoz

Obsahové sítě

● Bannerová kampaň

● Textová kampaň

• Remarketing – nejlepší výkon v obsahu

• Zájmy

• Témata stránek

• Kontextově dle klíčových slov

• Demografie

• Na vybraná umístění

Page 23: Petra Plimlová: Základy výkonnostní PPC reklamy

Factory Office Center, Rozkošného 5, Praha 5, 150 00Telefon: +420 234 299 800 Fax: +420 234 299 801 Email: [email protected]

JEDNIČKA V INTERNETOVÉM PORADENSTVÍA VÝKONNOSTNÍM MARKETINGU

Typové strategie

Maximální tlak na výkon:

● Brandová kampaň

● Produktová kampaň

● Remarketing s textovými inzeráty

Uvedení nového produktu/služby:

● Bannery i texty v obsahu – vzbudit zájem

● Remarketing – připomenout se

● Obecná kampaň – dát o sobě vědět

● Konkurence – dát o sobě vědět

Page 24: Petra Plimlová: Základy výkonnostní PPC reklamy

Factory Office Center, Rozkošného 5, Praha 5, 150 00Telefon: +420 234 299 800 Fax: +420 234 299 801 Email: [email protected]

JEDNIČKA V INTERNETOVÉM PORADENSTVÍA VÝKONNOSTNÍM MARKETINGU

Struktura kampaní

Page 25: Petra Plimlová: Základy výkonnostní PPC reklamy

Factory Office Center, Rozkošného 5, Praha 5, 150 00Telefon: +420 234 299 800 Fax: +420 234 299 801 Email: [email protected]

JEDNIČKA V INTERNETOVÉM PORADENSTVÍA VÝKONNOSTNÍM MARKETINGU

Struktura kampaní

Účet

Kampaň 1

Sestava A

Klíčová slova

Inzeráty

Sestava B

Klíčová slova

Inzeráty

Kampaň 2 Sestava C

Klíčová slova

Inzeráty

Page 26: Petra Plimlová: Základy výkonnostní PPC reklamy

Factory Office Center, Rozkošného 5, Praha 5, 150 00Telefon: +420 234 299 800 Fax: +420 234 299 801 Email: [email protected]

JEDNIČKA V INTERNETOVÉM PORADENSTVÍA VÝKONNOSTNÍM MARKETINGU

Plánování struktury účtu

● S ohledem na strategii a dle očekávaného výkonu

• Obecné výrazy – fotoaparáty

• Konkrétní produkty – Fotoaparát Canon eos

• Brandové výrazy

• Konkurence

● Dle struktury webu

• Fotoaparáty, kamery, mobilní telefony

Page 27: Petra Plimlová: Základy výkonnostní PPC reklamy

Factory Office Center, Rozkošného 5, Praha 5, 150 00Telefon: +420 234 299 800 Fax: +420 234 299 801 Email: [email protected]

JEDNIČKA V INTERNETOVÉM PORADENSTVÍA VÝKONNOSTNÍM MARKETINGU

Struktura kampaní - příklad

Eshop s elektronikou

- Brandová kampaň

- Fotoaparáty – obecně

- Fotoaparáty – produkty

- Kamery – obecně

- Kamery – produkty

- Bannerová kampaň v obsahu

- Textová kampaň v obsahu

- Remarketing s texty

Page 28: Petra Plimlová: Základy výkonnostní PPC reklamy

Factory Office Center, Rozkošného 5, Praha 5, 150 00Telefon: +420 234 299 800 Fax: +420 234 299 801 Email: [email protected]

JEDNIČKA V INTERNETOVÉM PORADENSTVÍA VÝKONNOSTNÍM MARKETINGU

Jak tvořit sestavy

● Nutná vysoká relevance:

• klíčového slova A textu inzerátu

• Základ – pro každou kategorii či produkt vytvořit sestavu

• ALE!!! Nutná blízkost klíčových slov! (holínky –gumáky)

• 1 kategorie = více sestav

• 1 produkt = více sestav

Page 29: Petra Plimlová: Základy výkonnostní PPC reklamy

Factory Office Center, Rozkošného 5, Praha 5, 150 00Telefon: +420 234 299 800 Fax: +420 234 299 801 Email: [email protected]

JEDNIČKA V INTERNETOVÉM PORADENSTVÍA VÝKONNOSTNÍM MARKETINGU

Jak zjistíte, jaká klíčová slova použít?

1. Uvažujte, co lidé hledají

2. A následně si to ověřte!

• AdWords Plánovač klíčových slov

https://adwords.google.com/ko/KeywordPlanner/Home

• Sklik Návrh klíčových slov

https://sklik.cz/navrh-klicovych-slov

Page 30: Petra Plimlová: Základy výkonnostní PPC reklamy

Factory Office Center, Rozkošného 5, Praha 5, 150 00Telefon: +420 234 299 800 Fax: +420 234 299 801 Email: [email protected]

JEDNIČKA V INTERNETOVÉM PORADENSTVÍA VÝKONNOSTNÍM MARKETINGU

Zkusme si zapřemýšlet

● Chceme prodávat psí krmivo…

● Jak lidé asi hledají psí krmivo?

Page 31: Petra Plimlová: Základy výkonnostní PPC reklamy

Factory Office Center, Rozkošného 5, Praha 5, 150 00Telefon: +420 234 299 800 Fax: +420 234 299 801 Email: [email protected]

JEDNIČKA V INTERNETOVÉM PORADENSTVÍA VÝKONNOSTNÍM MARKETINGU

Klíčová slova a shody

● Přesná shoda (exact match)• Značka je [klíčové slovo]

● Frázová shoda (phrase match)• Značka je „klíčové slovo“

● Volná shoda (broad match)• Bez značky

● Volná shoda s modifikátorem – jen AdWords• Značka je +klíčové slovo

● Vylučující shoda (negative match)• Značka je –klíčové slovo

Page 32: Petra Plimlová: Základy výkonnostní PPC reklamy

Factory Office Center, Rozkošného 5, Praha 5, 150 00Telefon: +420 234 299 800 Fax: +420 234 299 801 Email: [email protected]

JEDNIČKA V INTERNETOVÉM PORADENSTVÍA VÝKONNOSTNÍM MARKETINGU

Příklad shod v AdWords

● Dámské oblečení - v různých shodách

Page 33: Petra Plimlová: Základy výkonnostní PPC reklamy

Factory Office Center, Rozkošného 5, Praha 5, 150 00Telefon: +420 234 299 800 Fax: +420 234 299 801 Email: [email protected]

JEDNIČKA V INTERNETOVÉM PORADENSTVÍA VÝKONNOSTNÍM MARKETINGU

Příklady shod klíčových slov

● Dámské oblečení

• Dámské oděvy, dámské šaty, dámská mikina, sportovní oblečení

● +Dámské oblečení

• Dámské oblečení, dámské šaty, dámská mikina

● „Dámské oblečení“

• Dámské oblečení e-shop, luxusní dámské oblečení

● [Dámské oblečení]

• Dámské oblečení

Page 34: Petra Plimlová: Základy výkonnostní PPC reklamy

Factory Office Center, Rozkošného 5, Praha 5, 150 00Telefon: +420 234 299 800 Fax: +420 234 299 801 Email: [email protected]

JEDNIČKA V INTERNETOVÉM PORADENSTVÍA VÝKONNOSTNÍM MARKETINGU

Kvíz

● klíčové slovo – vyhledávací dotaz

● „křupavé müsli“ - müsli s oříšky

● motorový člun - pronájem motorových člunů

● [plastová okna] - plastová okna praha

● +canon +eos - zrcadlovka canon eos

Page 35: Petra Plimlová: Základy výkonnostní PPC reklamy

Factory Office Center, Rozkošného 5, Praha 5, 150 00Telefon: +420 234 299 800 Fax: +420 234 299 801 Email: [email protected]

JEDNIČKA V INTERNETOVÉM PORADENSTVÍA VÝKONNOSTNÍM MARKETINGU

Židle k počítači

Kvalitní židle k počítači.

Kupte nyní v akci od 1 690 Kč!

www.zidle.cz/zidle-k-pocitaci

http://www.zidle.cz/kancelarske-zidle_c.html

Titulek (25 znaků)

Řádek 1 (35)

Řádek 2 (35)

Jak vypadá inzerát

Viditelná URL (35)

Cílová URL (po prokliku)

Page 36: Petra Plimlová: Základy výkonnostní PPC reklamy

Factory Office Center, Rozkošného 5, Praha 5, 150 00Telefon: +420 234 299 800 Fax: +420 234 299 801 Email: [email protected]

JEDNIČKA V INTERNETOVÉM PORADENSTVÍA VÝKONNOSTNÍM MARKETINGU

Pravidla pro psaní inzerátů

● Jeden ! na celý inzerát a ne v titulku

● Dodržovat pravidla interpunkce (za .:;,?! mezera,

pomlčka oddělená z obou stran apod.)

● Ne VELKÁ PÍSMENA (jen začátky vět a max. 8 písmen

zkratek či názvů firem a produktů)

● Ceny, slevy, akce uvedené přímo na cíl. URL

a nepodmíněné

● Doprava zdarma – max. na 2 kliknutí z cílové URL

Page 37: Petra Plimlová: Základy výkonnostní PPC reklamy

Factory Office Center, Rozkošného 5, Praha 5, 150 00Telefon: +420 234 299 800 Fax: +420 234 299 801 Email: [email protected]

JEDNIČKA V INTERNETOVÉM PORADENSTVÍA VÝKONNOSTNÍM MARKETINGU

Co v inzerátech funguje

● Inzerát není billboard!

● Texty méně marketingové, více systematické

● Klíčové slovo v titulku, textu i viditelné URL (ztučnění)

● Časové omezení – pouze nyní, jen do 30.10.

● Výzva k akci – registrujte se ještě dnes! Kupte nyní!

Page 38: Petra Plimlová: Základy výkonnostní PPC reklamy

Factory Office Center, Rozkošného 5, Praha 5, 150 00Telefon: +420 234 299 800 Fax: +420 234 299 801 Email: [email protected]

JEDNIČKA V INTERNETOVÉM PORADENSTVÍA VÝKONNOSTNÍM MARKETINGU

Efektivní optimalizace PPC kampaní

Page 39: Petra Plimlová: Základy výkonnostní PPC reklamy

Factory Office Center, Rozkošného 5, Praha 5, 150 00Telefon: +420 234 299 800 Fax: +420 234 299 801 Email: [email protected]

JEDNIČKA V INTERNETOVÉM PORADENSTVÍA VÝKONNOSTNÍM MARKETINGU

Na vyhodnocování nespěchejte

Minimálně týden, dva.

1. Kampaně potřebují čas na získání dostatku statistik

2. Uživatelé potřebují čas na rozmyšlení nákupu

Page 40: Petra Plimlová: Základy výkonnostní PPC reklamy

Factory Office Center, Rozkošného 5, Praha 5, 150 00Telefon: +420 234 299 800 Fax: +420 234 299 801 Email: [email protected]

JEDNIČKA V INTERNETOVÉM PORADENSTVÍA VÝKONNOSTNÍM MARKETINGU

Dva základní směry optimalizace

• Snižuje cenu za proklik

• Zlepšuje pozici inzerátu

CTR

• Zajišťuje návratnost investiceKonverzní

poměr

Page 41: Petra Plimlová: Základy výkonnostní PPC reklamy

Factory Office Center, Rozkošného 5, Praha 5, 150 00Telefon: +420 234 299 800 Fax: +420 234 299 801 Email: [email protected]

JEDNIČKA V INTERNETOVÉM PORADENSTVÍA VÝKONNOSTNÍM MARKETINGU

Používejte vylučující klíčová slova

• Snižují počet nerelevantních zobrazení

• Přidáváme vždy, když chceme použít volnou shodu

Zvyšují relevanci

Zvyšují CTRSnižují reálnou

CPC

Page 42: Petra Plimlová: Základy výkonnostní PPC reklamy

Factory Office Center, Rozkošného 5, Praha 5, 150 00Telefon: +420 234 299 800 Fax: +420 234 299 801 Email: [email protected]

JEDNIČKA V INTERNETOVÉM PORADENSTVÍA VÝKONNOSTNÍM MARKETINGU

Práce s vyhledávacími dotazy

Nerelevantní dotazy mezi

negativa

Relevantní dotazy mezi klíčová slova

Příklad:• Máte klíčové slovo boty ve volné shodě.• Prodáváte dámské boty.• Ve vyhledávacích dotazech najdete pánské boty a dámské

kozačky.• Vyloučíte slovo pánské, přidáte dámské kozačky jako klíčové

slovo.

Page 43: Petra Plimlová: Základy výkonnostní PPC reklamy

Factory Office Center, Rozkošného 5, Praha 5, 150 00Telefon: +420 234 299 800 Fax: +420 234 299 801 Email: [email protected]

JEDNIČKA V INTERNETOVÉM PORADENSTVÍA VÝKONNOSTNÍM MARKETINGU

Zvyšování kvality

• Nízké skóre kvality nebo koeficient kvality v Skliku?

• Zjištění problému a jeho odstranění

• Úprava inzerátu

• Zlepšení relevance klíčových slov a reklamy

• Jiná cílová URL

Page 44: Petra Plimlová: Základy výkonnostní PPC reklamy

Factory Office Center, Rozkošného 5, Praha 5, 150 00Telefon: +420 234 299 800 Fax: +420 234 299 801 Email: [email protected]

JEDNIČKA V INTERNETOVÉM PORADENSTVÍA VÝKONNOSTNÍM MARKETINGU

AB testování inzerátů

• Vždy vytvářejte alespoň 2 verze inzerátu

• Testovat lze:

• Titulek inzerátu

• Text inzerátu

• Cílovou URL

• Výzvu k akci

Page 45: Petra Plimlová: Základy výkonnostní PPC reklamy

Factory Office Center, Rozkošného 5, Praha 5, 150 00Telefon: +420 234 299 800 Fax: +420 234 299 801 Email: [email protected]

JEDNIČKA V INTERNETOVÉM PORADENSTVÍA VÝKONNOSTNÍM MARKETINGU

Shrnutí optimalizace PPC kampaní

1. Na optimalizaci nespěchejte

2. Používejte vylučující klíčová slova

3. Pracujte s vyhledávacími dotazy

4. Testujte inzeráty

5. Průběžně se snažte o zvyšování CTR

Page 46: Petra Plimlová: Základy výkonnostní PPC reklamy

Factory Office Center, Rozkošného 5, Praha 5, 150 00Telefon: +420 234 299 800 Fax: +420 234 299 801 Email: [email protected]

JEDNIČKA V INTERNETOVÉM PORADENSTVÍA VÝKONNOSTNÍM MARKETINGU

Prostor pro dotazyDěkuji za pozornost

Petra Plimlová


Recommended